Ιουνίου 20, 2007

Παρά θιν φαλλός

Άνδρα μοι ένεπε μούσα, πολύτροπον, ως μάλα πόλλα πλάχθη επί γυναικός ιερόν πτολίεθρον έπεσεν.

Αμήν. Να πέσει το ‘της γυναικός ιερόν πτολίεθρον’. Και πολύτροποι γινόμαστε και ‘γνωρίζουμε πολλών τους τρόπους και τη στάση’ και πλήθος συμφορές τραβάμε.

Όμως... Αλός, σύμβολο της γυναίκας, με ένα λάμδα και φαλλός, σύμβολο του άντρα, με δύο. Ίδια αλμυρή η γεύση τους. Και λέει ο Ελύτης για το Αιώνιο θήλυ: ‘Έχει την ίδια σημασία που είχε κάποτε το λάμδα της Ιλιάδας’.

Μήπως αυτό το ‘λάμδα’ της Ιλιάδος αναφέρεται στη διασημότερη φράση του έπους; Παρά θιν αλός. Μήπως αναφέρεται στο πρωταρχικό και μοναχικό λάμδα που σε κάποιο σημείο έγινε διπλό; Αν είναι έτσι, η ιστορία ότι προέκυψε η Εύα από τον Αδάμ (η μόνη φορά που ο άντρας φέρεται να γεννοβολά) βγαίνει λάθος και ισχύει η αντίθετη εκδοχή. Το αρχικό ‘φ’ στο ‘φαλλός’ μοιάζει με ανάμνηση κάποιας θεϊκής γυναικείας πνοής, που σκύβει και για πρώτη φορά χαρίζει ηδονή φυσώντας (η εξήγηση του ανέκαθεν οξύμωρου αγγλικού ‘blow’). Αλλά το σημαντικότερο είναι η αυτοθυσία: στη γυναίκα - ή στη θάλασσα - έχουμε μια οικειοθελή λήξη της ζωικής μονοκαθεδρίας, με μόνο αντάλλαγμα να συνεχιστεί η ζωή. Και άμα τη δημιουργία του φαλλού, το ‘ιερόν πτολίεθρον’ αποτελεί αντικείμενο ανδρικής διαμάχης: κάποτε συμβολικά, κάποτε κυριολεκτικά, ‘πέφτει’. Δεν είναι αυτός ο υπέρτατος ορισμός μιας Δημιουργού; Δεν είναι ...το Αιώνιο Θήλυ;

Έχω κατακλυσθεί από ποίηση και θέλω να πάω σε ακόμα πιο υψηλές σκέψεις. Ένας φαλλός στην παραλία, σήμερα παραπέμπει σε γυμνιστή. Εγώ δεν είμαι. Όχι γιατί ο ήλιος θα μου κάψει το κατάλευκο δέρμα, αλλά γιατί μέσα στη θάλασσα νιώθω το φόβο του ευνουχισμού. Παράξενο: μέσα στο νερό, μάνα της ίδιας της ζωής, εγώ φοβάμαι ότι κάποιο τέρας θα μου φάει την οικογένεια.

‘Και τα ψαράκια να φιλούν τις μύτες των ποδιών μας’ λέει σε άλλο σημείο ο Ελύτης. Σας έτυχε ποτέ; Σας πληροφορώ ότι δεν φιλούν καθόλου τις μύτες των ποδιών: δαγκώνουν τα δάχτυλα! Και τσούζει!

Σκεφτείτε λοιπόν (δεν χρειάζεται να είναι τέρας) ένα ψαράκι να δαγκώσει την άκρη του Yannis_H_Poulopoulos.

Ouch! Νέο ρεπερτόριο: ‘Απόψε κλαίει, απόψε κλαίει ο ουρανός...’, ‘Μη του μιλάτε του παιδιού’, ‘Όσα δεν βάνει ο λογισμός’ και άλλα πολλά. Μακριά από εδώ.

Στο σπίτι περπατώ γυμνός και δεν έχω πρόβλημα – ίσα-ίσα, μ’ αρέσει. Αλλά στη θάλασσα, να νιώθω πέρα-δώθε λόγω άνωσης τα ομηρικά μου Λάμδα, φοβάμαι. Ίσως να το παίρνω εγωιστικά: δεν έχω ανάγκη καμιά άνωση – τα σηκώνω μόνος μου και με σαλλλονικιώτικη προφορά άμα λλάχει! Ίσως πάλι να είμαι γέρος που δεν τον νοιάζει να λιάζει ακαμάτης τ’ αχαμνά του. Τη θάλασσα φοβάται.

Τάχα άδικα την είπανε λεβεντοπνίχτρα; Ξέρω εγώ τι εννοούσανε;

Και μια και ξεκίνησα με ιστορία, κάποια στιγμή θα ήθελα να το κάνω βικτωριανά και μου πούνε με προφορά του 18ου αιώνα: «Συγχωρέστε τα χείλη μου, που βρίσκουν την ευτυχία στα πιο παράξενα μέρη...»

Καταληκτικά: Λάμδα του Ομήρου και ιερά του κόσμου πτολίεθρα - ενωθείτε!

Yannis_H_Poulopoulos

Οι φωτογραφίες είναι από εδώ, από κει και παραπέρα

10 σχόλια:

tzonakos είπε...

Eγω τριγυρνάω γυμνός πολλά χρόνια και δεν φοβάμαι τίποτ' άλλο εκτός απο τις τσούχτρες.
Ούτε να το σκέφτομαι να μου τσιμπήσουν το πτολίεθρο !
Κατα τα άλλα πρέπει ο κόσμος να απαλλαγεί απο ενοχές για το γυμνό και να πάψει να συγχέει το γυμνό με το σέξ, την πράξη.
Ενας φαλλός στην παραλία παραπέμπει σε γυμνό άνθρωπο και τίποτα άλλο.
Εστιάζουμε -αν κοιτάξουμε- στον άνθρωπο και όχι στο σημείο.
Αλλωστε ο φαλλός υπάρχει και μέσα απ το μαγιό ετσι δεν ειναι ;

Καλό Σαββατοκύριακο.

Agobooks είπε...

Θα σε λατρέψει ο ...Βεργης!!!
χαχαχαχαχαχα

Aphrodite είπε...

Η κίνηση για την Αμαλία έγινε. Τώρα συνεχίζει γενικότερη διαμαρτυρία, "Για την Υγεία". Γιατί στη θέση της βρέθηκαν και βρίσκονται πολλοί συνάνθρωποί μας, και οποιαδήποτε στιγμή μπορούμε να βρεθούμε κι εμείς οι ίδιοι.

Για όποιον ενδιαφέρεται,

To blog που εξηγεί είναι το amaliasday.blogspot,

To forum στο οποίο ανοίγει η συζήτηση είναι το giatinygeia

και η συλλογή υπογραφών είναι στο Gia Tin Ygeia e-petition.

Μην περιμένουμε να ξεκουνηθούν πρώτα οι άλλοι...

Συνεχίζουμε!


YΓ- εννοείται ότι τα λλλλατρεύω τα ποστς σου, και με άπλλλα χρόνου, θα σου σχολλλλίαζα με τις ώρες, το μπλλλλογκ σου δεν είναι τς ξεπέτας! Οσο κι αν... τα vibes του πολλλλλές φορές σε παραπέμπουν κατευθείαν εκεί - με το contradiction "ξεπέτα" αλλλά "διαρκείας", ισόβιας μη σου πω, η λλλλαχτάρα που να μην τελειώνει...!!! Λλλλευτεριά στον Πουλλλλόπουλο! ;) ξέφυγα όμως, στον σκοπό μας τώρα!

Yannis H είπε...

Tzonakos, καλησπέρα (για μένα, γράφω απογευματάκι). Σε ζηλεύω που μπορείς και κολυμπάς άφοβα γυμνός (και σένα και όλους όσους το καταφέρνουν, και είναι αρκετοί). Εγώ μοιάζω να είμαι ο φοβητσιάρης ή ο εμμονικός. Τι να πω... αμαρτία εξομολογουμένη...

Τώρα, για το ότι το γυμνό είναι καλό να ‘απογυμνωθεί’ από το σεξ... και δύσκολο και εύκολο. Δύσκολο, γιατί – κακά τα ψέματα - μια όμορφη γυμνή γυναίκα θα γεννά σεξουαλικά συναισθήματα σε έναν άνδρα. Εύκολο, γιατί μισόγυμνη θα δημιουργούσε δυνατότερα. Και έχοντας ζήσει στη Φινλανδία για χρόνια, ξέρω ότι οι άνθρωποι εκεί από μικροί θεωρούν το γυμνό φυσικό (οι οικογένειες κάνουν σάουνα γυμνοί όλοι μαζί). Μέχρι τα 10-11, ασφαλώς – μετά πάνε οι άντρες με τους άντρες και οι γυναίκες με τις γυναίκες. Πάντως αυτή η η φυσικότητα τους σημαδεύει (δεν φοβάται ένας άντρας να δει τα γεννητικά όργανα κάποιου άλλου) ενώ και αργότερα, εάν τύχει ή είναι πρακτικό (π.χ. δεν υπάρχει χρόνος) κάνουν άνετα σάουνα άνδρες-γυναίκες μαζί. Μου έχει τύχει μάλιστα τέτοια περίπτωση, σε ένα δωματιάκι 2 Χ 3 δέκα άνθρωποι, μικτοί και ολόγυμνοι. Και η χαρά είναι στη φυσικότητα, όχι στο να κάνεις δήθεν άνετος μπανιστήρι – αυτό σε κάνει να αισθάνεσαι φτηνός. Και στο κάτω-κάτω, σε μια πλαζ γυμνιστών όλοι είναι κρέας.

Yannis H είπε...

n.ago... δεν το είχα σκεφτεί – αλλά έχεις δίκιο. Είναι και προεκλογική περίοδος... λες να παρεξηγηθώ σαν υποστηρικτής του Βεργή για το ποστ;

Συνειρμός: Όταν πάψει η προεκλογική περίοδος, το κράτος έχει καθυστέρηση; Και γι’ αυτό λένε μετά ‘η κάλπη είναι γκαστρωμένη’; Τον παλιό καιρό, βέβαια, αυτό είχε να κάνει με το ότι δεν ήξερες αν θα είναι αγόρι ή κορίτσι – ή πιο κόμμα θα νικήσει. Τώρα έχουμε υπερηχογραφήματα και – το εκλογικό τους αντίστοιχο – τις δημοσκοπήσεις και τα exit polls. Κλείνω την παρένθεση γιατί ξέφυγα επικίνδυνα.
:)

Yannis H είπε...

Αφροδίτη, τα συγχαρητήρια για τις ενέργειές σου – είσαι εξαιρετική.

Κάπου, μου ήρθε μια ιδέα – και ίσως θα έπρεπε να την κάνω post, αλλά εδώ είμαστε και συχνά δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από το ΄τώρα’. Λοιπόν... σε προεκλογική περίοδο είμαστε. Μήπως η συζήτηση για την ιατρική περίθαλψη πρέπει να ενταχθεί σε μια πλατύτερη απαίτηση για πραγματική πολιτική συζήτηση;

Κορωνίδα της άθλιας κατάστασης της ιατρικής περίθαλψης είναι, φυσικά, η Αμαλία. Όπως κορωνίδα για την αθλιότητα ελλιπών ερευνών και κουκουλώματος εγκλήματος είναι ο Άλεξ, κορωνίδα για τη φιλοσοφία των Ράμπο αστυνομικών τα βίντεο...

Ναι – έχουμε πολλές ‘κορωνίδες’. Και η εικόνα μου ήρθε πριν μερικές μέρες, όταν έβλεπα διαξιφισμούς Καραμανλή-Παπανδρέου στις ομιλίες τους. Να λέει ο ένας τον άλλο ανάξιο και διεφθαρμένο και ‘όχι εγώ, εσύ’. Μου θύμισε, κυριολεκτικά, καυγά Χοντρού-Λιγνού. Όχι λόγω βάρους – προς θεού: κυριολεκτικά. Ο ένας στρίβει τη μύτη του άλλου και δείχνει ευχαριστημένος. Ο άλλος παίρνει το καπέλο του πρώτου, το τσαλακώνει και του το φοράει. Και είναι ευχαριστημένος. Ο δεύτερος κοιτάει το καπέλο του, το φτιάχνει, και πατάει τον κάλο του πρώτου. Και είναι ευχαριστημένος.

Έτσι θα πάμε, να πάρει, στην προεκλογική περίοδο. Σαν συζήτηση κωμικών βουβού κινηματογράφου (γιατί, λένε κάτι οι πολιτικοί για να είναι ομιλώντες;). Η αντιπαράθεση μοιάζει με καρικατούρα καυγά, τα επιχειρήματα είναι επιπέδου ‘φάε μια τούρτα στα μούτρα’ κι όλοι εμείς, που τους παρακολουθούμε, είμαστε αντάξιοι του αμόρφωτου κοινού των μεταναστών του ’30 στους οποίους απευθύνονταν εκείνες οι εικόνες.

Τι λέω; Η ατζέντα πολυποίκιλη. Από ιατρική μέχρι αστυνομία και από ασφαλιστικό μέχρι παιδεία. ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ. Έχοντας απέναντί τους, ακριβώς, κορωνίδες της ατζέντας – για τις οποίες όλοι είναι συνυπεύθυνοι. Θα μου πεις, πως;

Δεν ξέρω. Μια και έχεις άκρες, γνωριμίες, ή καταλαβαίνεις τα blogs καλύτερα από εμένα, λέω την ιδέα μου για μια επίκαιρη απαίτηση. Που δεν θα ακυρώσει, αλλά θα συμπεριλάβει τις επιμέρους διαμαρτυρίες. Και που ίσως, τους δώσει περισσότερη αποτελεσματικότητα.

trol είπε...

α μα νομίζω οποιοσδήποτε σε παραλία γυμνιστών θα νοιώσει άβολα να είναι με μαγιώ...αλλά γενικώς όπως αισθάνεται άνετα ο καθένας

Yannis H είπε...

Trol

τω όντι

doctor είπε...

Παράξενο: μέσα στο νερό, μάνα της ίδιας της ζωής, εγώ φοβάμαι ότι κάποιο τέρας θα μου φάει την οικογένεια.

*****

Γιάννη, μήπως να φόραγες πανοπλία για να νιώθεις πιο άνετα; λολ!!!
Εγώ το μόνο που φοβάμαι είναι μη μου πέσει ο ουρανός στο κεφάλι!

doctor

Yannis H είπε...

doctor, με πανοπλία δεν θα έχανα μόνο την οικογένεια αλλά και τον υπόλοιπο Γιάννη_Χ. Κατευθείαν στον πάτο!!!

Δεν λέω ότι το πρώτο είναι προτιμότερο.... Μπρρρρ. κουβέντα που άνοιξα!

Έτσι που πάμε δεν θα κάνω ούτε ένα μπάνιο!

Καιρός για άλλα... (άλλαξε κι ο μήνας, ταιριάζει καινούριο ποστ).