Ιουνίου 18, 2008

Περί πίπας (φωτογραφικό) δοκίμιο










Ένα παρόμοιο κάδρο βρίσκεται πάνω από το κρεβάτι μου. Η συλλογή από την αρχή μου θύμισε τον Rene Magritte και το έργο του Η Προδοσία των Εικόνων. Κάτω από μια πίπα, η φράση ‘αυτό δεν είναι μια πίπα’.

Ο Magritte ήθελε να δείξει ότι ένα ζωγραφισμένο αντικείμενο δεν είναι αντικείμενο, δεν μπορείς π.χ. να γεμίσεις με καπνό τη ζωγραφιά. Ακόμα πιο παράλογο θα ήταν να αποκαλέσεις ‘ιστορία’ μια σειρά από φωτογραφίες με …πίπες. Γι αυτό και ο τίτλος ‘Μια ιστορία’ (αρχικά στα γαλλικά). Η επιβεβαίωση του απίθανου.

Ήταν το τέλος της αναλογικής εποχής της εικόνας χωρίς να έχει αρχίσει η ψηφιακή (δεν υπήρχαν ψηφιακές μηχανές). Πειραματισμοί με τον σκάνερ, η πίπα και μια φωτογραφία από περιοδικό.

Πριν πέντε χρόνια μου έγινε πρόταση να συμμετέχω στην κριτική επιτροπή ενός φεστιβάλ ανεξάρτητων παραγωγών βίντεο. Προτίμησα το λιγότερο γελοίο να συμμετέχω σαν διαγωνιζόμενος. Στην κατηγορία 'πειραματικό βίντεο'.

Την ημέρα της προβολής, με βαριά γρίπη σχεδόν σύρθηκα στην αίθουσα. Κρυφοκοίταζα την αντίδραση της άγνωστης κοπέλας που έτυχε να καθίσω δίπλα της και άκουγα μέσα στο σκοτάδι. Το βίντεο από το YouTube:





8 σχόλια:

ovi είπε...

Καλά, ελληνικότατα με ...έστειλες!!! Μου φαίνεται ότι πρέπει να αρχίσουμε να ψάχνουμε ...γεννεολογικά δεντρα!!! :)))

Λοιπόν η συλλογή μου αποτελείται από 26 Falcon με διαφορετικά ξύλα και σπείρες για διαφορετικές ώρες της ημέρας ή ημέρες της βδομάδας μεχρι και τις αγαπημένες μου για συγκεκριμένα ...ποτά!!! Υπάρχουν και 11 ακόμα διαφόρων τύπων αλλά τις χρησιμοποιώ πιό σπάνια. Και είμαι και λάτρης του ...captains!

Χρόνια τώρα πιστεύω ότι όσοι καπνίζουν πίπα έχουν πολλά κοινά στοιχεία και μη ηθελημένα δημιουργούν ένα περίεργο κλαμπ!!!

Φιλιά από το βροχερό Ελσίνκι!

Yannis H είπε...

Καλά, εσύ είσαι επαγγελματίας! Εγώ κάπνιζα πίπα για δύο χρόνια περίπου – και είχα μια για το βυσσινί Amphora κι μια για το μαύρο Scandinavik (αν και το τελευταίο πλέον μου φαίνεται πολύ …μπεμπέ).

Τις άφησα προς χάρην του στριφτού - τώρα οι καπνιστικοί μου πειραματισμοί περιορίζονται στο …ναργιλέ και πολύ σπάνια: καπνίζω επειδή το γουστάρω – οπότε οι καπνοί με γεύση μήλου και τριαντάφυλλου δεν μου λένε πολλά.

Όσον αφορά το ποστ, το έβαλα χάρην του βίντεο – αλλά παραείπα πράγματα και κανείς δεν φαίνεται να φτάνει μέχρι εκεί… :))

ovi είπε...

Η αλήθεια είναι ότι επιχείρησα πολλές φορές από τα τέλη του εβδομήντα να γυρίσω στο στριφτό αλλά όλο κάι κάτι πηγαινε στραβά και επέστρεφα με ταχύτητα στο έτοιμο τσιγάρο.

Τώρα και μετά όλη την περιπέτεια καπνίζω λιγότερα από δέκα την ημέρα και απολαμβάνω μια με δύο φορές την πίπα ειδικά το καλοκαίρι γιατί αν θυμάσαι το κάπνισμα εδώ απαγορεύεται παντού και έτσι μόνο το καλοκαίριπου μπορείς να κάτσεις κι εξω έχεις την πολυτέλεια της πίπας.

Ναργιλέ; Ενδιαφέρον!!!

Yannis H είπε...

Καλοκαίρι και πίπα στην Ελλάδα; Το δοκίμασα - είναι σαν να έχεις ένα τζάκι μπροστά στο πρόσωπό σου!!!

:))

Ναι, ναργιλέ. Έλα εδώ και ...κάτι θα βρούμε να καπνίσουμε - αλλά πες το μου έξι μήνες νωρίτερα.

Maria είπε...

Magnificent! Το είδα δύο φορές: Την πρώτη ένιωσα σαν ηδονοβλεψίας, κοιτούσα με ενοχή. Την δεύτερη χαμογελούσα με το ίδιο το μυαλό μου, το πώς μέσα σε δευτερόλεπτα κάτι που έχει δεί αμέτρητες φορές μεταμορφώνεται χωρίς να αλλάζει όψη. Context is everything!

Μαρία.

Yannis H είπε...

dama, thanks! Πολύ διεισδυτικό – και είναι όμορφο ταλέντο να μπορείς να παρατηρείς τον εαυτό σου!

Πρέπει επίσης να πω ότι μου θύμησες αρκετά, με όσα είπες, το body language της άγνωστης κοπέλας δίπλα μου :)

mantz είπε...

Hi I'm looking to build up my incoming links for my blog.
(Άσχετο! Είπα να κάνω πλάκα!)

Δεν ξέρω αν η άγνωστη κοπέλα δίπλα σου γέλαγε κάποιες στιγμές αλλά εμένα μου δημιουργήθηκε αυτή η διάθεση με κάποιες από τις εναλλαγές. Πολύ ευχάριστο. Δεν θα πω ότι θα ξεκίναγα το κάπνισμα λόγω του βίντεο αλλά κάποιος καπνιστής θα μπορούσε άνετα να ξεκινήσει την πίπα "εξ'αιτίας" του.
Από την άλλη (μην το παρεξηγήσεις αυτό) η μπάρα βοηθούσε (για να ξέρω ότι η διάρκεια είναι "λογική" και δε θα συνεχίσει επ' άπειρον ώστε να χαλάσει την καλή διάθεση που δημιουργούσε...

Yannis H είπε...

mantz :) Αχ αυτή η μπάρα....

Κι εγώ βλέπω την μπάρα στα βίντεο. Δεν μπορώ τα πολύ μεγάλα - κι αυτό είναι στο όριο να είναι πολύ μεγάλο.

Όσο για την κοπέλα, ναι γέλαγε. Ενδιαφέρον που γεννά ίδια συναισθήματα!