Ιανουαρίου 25, 2007

Διάλειμμα για διαφημίσεις (και πάλι, όχι πραγματικές).


...παρά συνέχεια του άλλου post για τα εσώρουχα Triumph. Τώρα, σειρά έχει η NOKIA και το υπέροχο σλόγκαν Connecting People. Οι διαφημίσεις είναι πάλι από πανεπιστημιακή εργασία, που ξεθάβω.


Να σας πω ότι η NOKIA είναι χωριό, για την ακρίβεια, προάστιο της πόλης του Tampere όπου έζησα δέκα χρόνια. Παλιά έβγαζε ελαστικά αυτοκινήτων και το συγγενικό τους είδος μπότες ψαρέματος (τις τελευταίες νομίζω τις βγάζει ακόμα). Μπήκε όμως στο χώρο της υψηλής τεχνολογίας με θαυμαστά αποτελέσματα. Εμείς, φοιτητές των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών, φτωχοπρόδρομοι σε σχέση με τους φοιτητές του Πολυτεχνείου, προσπαθούσαμε με νύχια και με δόντια για κάποια υποτροφία πάνω σε κάποιο παράξενο θέμα. Αυτοί, με τη NOKIA δίπλα τους, δούλευαν ήδη πριν τελειώσουν τις σπουδές τους, έκαναν το μάστερ τους σε θέματα που ανακοίνωνε η NOKIA ότι χρειάζονται έρευνα (και φυσικά την πλήρωνε), ενώ παράλληλα, με το που έμπαινες κάτω από τη στέγη της, έπαυες να πληρώνεις τηλέφωνο. Σου έδινε το τελευταίο μοντέλο της για να το δοκιμάζεις και αναλάμβανε το λογαριασμό σου (ένας φίλος από την Γκάνα, έφτασε να έχει μεγαλύτερο λογαριασμό από μισθό!).


Άλλος φίλος μου, Γιαπωνέζος, είχε βρει δουλειά σαν μεταφραστής των ενδείξεων στη γλώσσα του. Τι νομίζετε; Αυτά τα ‘ΞΕΚΛΕΙΔ’ και ‘ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ ΚΛΗΣΗ’, οι παράξενες λέξεις που μπήκαν πριν λίγα χρόνια στη ζωή μας, από κάτι τέτοιους τύπους ξεκίνησαν. Που έτυχε να βρίσκονται εκεί και δεν μπορούσαν να δουλέψουν διαφορετικά.


Όταν ήμουν εγώ στο Tampere, οι ελληνικές ενδείξεις είχαν ήδη γίνει. Ο μόνος τρόπος που μπόρεσα να δουλέψω στη NOKIA, ήταν (όντας ο μόνος Έλληνας στο πανεπιστήμιο) σαν δοκιμαστής για την αναγνώριση φωνής στα ελληνικά. Κάτι σαν ομιλών ελληνικό χοιρίδιο. Ναι, ναι, πάνω μου χτίστηκε η ελληνική αναγνώριση φωνής της ΝΟΚΙΑ. Γι’ αυτό, εάν αντιμετωπίσετε πρόβλημα κάντε το λάμδα σας κομματάκι πιο βαρύ. Θα δείτε.

Τι άλλο θέλετε; Μέχρι και inside information σε τεχνολογικά θέματα παίρνετε!

Για την ιστορία, οι διαφημίσεις έτυχαν θετικής αποδοχής πλην όμως, έκανα το λάθος να τις στείλω πρώτα στον διευθυντή marketing της ΝΟΚΙΑ, ο οποίος με παρέπεμψε φυσικά στη διαφημιστική του. Δεν ξέρω αν θα είχαν τύχη στο εμπόριο – πάντως, καμιά διαφημιστική δεν θα υιοθετούσε ιδέες από κάποιον απ’ έξω, όταν ο πελάτης της ξέρει ότι είναι απ’ έξω. Μια διαφημιστική διαθέτει πάντα το καλύτερο προσωπικό και το υπερασπίζεται.

....όλες έτυχαν θετικής αποδοχής, πλην μιας. Δεν μπορούσα, έκανα και μια κουλτουριάρικη διαφήμιση.


Με το που την είδε ο Γιαπωνέζος φίλος μου, κάθισε απέναντί μου και άρχισε χαμογελαστά αλλά και πολύ σοβαρά: “Yannis, look now...”

9 σχόλια:

Walter είπε...

Έπρεπε να τους δώσεις κάτι σαν αυτό. Μας ενώνει... ο ουρανός.

Yannis H είπε...

CONNECTING PEOPLE σε καθαρό ουρανό; Λες και διαφημίζει το θεό… Θα τη λάτρευε ο Χριστόδουλος!

Walter είπε...

Το Nokia Tune (Gran Vals) είναι από τις πιο καλές "διαφημίσεις" της Nokia (πίσω βέβαια από το design των συσκευών και τη φιλικότητα στον χρήστη). Α ναι και το "Η Νόκια σας καλωσορίζει στην Ελλάδα" έξω από το Ελ. Βενιζέλος :) (αν θυμάμαι καλά).

zoi20 είπε...

Πολύ ενδιαφέρον αυτό που έγραψες. Ως πρώην φοιτήτρια των πολιτικών επιστημών σε καταλαβαίνω πως ένιωθες με τους ΝΟΚΙΑδες δίπλα:)
Η διαφήμιση η τελευταία εμένα μου άρεσε.

MainMenu είπε...

εχουμε τους σαταναδες μεσα στα τηλεφωνα μας ... Σαλονικα Κονσπιρασυ...ειστε παντου ρε καρντασια...χαλλλλλλλλλλλαλι

MainMenu είπε...

:)))

MainMenu είπε...

πολυ ωραια η τεταρτη

Ανώνυμος είπε...

H NOKIA συνεχίζει να βγάζει ελαστικά και τα ξαναδιαφημίζει!!! Και οι σημερινοί φοιτητές κανουν τεστ στα παιχνίδια που έχουν τα τηλέφωνα της ΝΟΚΙΑ!!!

Κατά τα άλλα εμένα τουλάχιστον πολύ μου αρέσαν οι ιδέες σου. :)

Yannis H είπε...

Ζωή, όπως τα λες με τους NOKIAδες. Κι εσύ σαν φοιτήτρια πολιτικών επιστημών, απέναντι σε αυτούς του πολυτεχνείου, θα έλεγες για τη Μεγάλη Συνονόματη σου πως είναι ωραία αλλά τα έχει με άλλον… Τουλάχιστον σκέφτομαι ότι εμείς όλο σκεφτόμαστε πως ν’ αλλάξουμε τον κόσμο αλλά δεν έχουμε το έρεισμα, τη δυνατότητα. Αυτό μας κάνει πιο μετριόφρονες. Αυτοί αλλάζουν τον κόσμο καθημερινά, αλλά δεν το σκέφτονται καλά-καλά. Μόνο εκ των υστέρων. Και τους κάνει πιο αλαζόνες. Τα παραδείγματα πολλά – η καλοκαιρία μέσα στο καταχείμωνο, το πιο επίκαιρο.

Mainmenu, θέλω να σε δω στην Αθήνα να μιλάς στο NOKIA σου με βαρύ λάμδα. Γυναίκα δεν θα σταυρώσεις. (Κάποτε, στα νιάτα μου, είχα εκπομπή σε ραδιόφωνο στην Αθήνα. Λοιπόν, ένα βράδυ είχα τρελαθεί στα τηλέφωνα. Έβαλα ένα τραγούδι των Scorpions – το Holyday – και τελειώσα λέγοντας «Διακοπές… Πούντες για;» Γελάει ο ηχολήπτης, «αυτό το ‘γεια’ πολύ θεσσαλονικιώτικο» Ε, αυτό ήτανε. Δεν ξαναχτύπησε τηλέφωνο όλο το βράδυ!)

Ovi, απ’ ότι θυμάμαι τα ελαστικά θα έχαναν την άδεια χρήσης του ονόματος NOKIA πριν 3-4 χρόνια. Η παράδοση ξανά νίκησε; Όσο για τα παιχνίδια στο κινητό, θα ήμουν άνεργος εκεί. Τα βαριέμαι, πολύ άσχετα και flat βρε παιδί μου…